لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.
مفهوم شمارنده ها :
متغییر هایی که تا کنون ایجاد کرده ایم، هیچ محدودیتی در نوع اطلاعات که می توانستند در خود ذخیره کنند نداشتند. برای مثال اگر متغیری را از نوع int تعریف می کردید، می توانستید هر عدد صحیحی را در ان نگهداری کنید. ان مسئله برای متغیر های string و double هم وجود داشت اما در بعضی از شرایط، ممکن است بخواهید متغیر شما، اعداد محدودی را در خود نگهداری کند.برای مثال فرض کنید می خواهید متغیری از نوع عدد صحیح تعریف کنید و تعداد در های یک اتومبیل را در آن ذخیره کنید.قطعا نمی خواهید اجازه دهید که عدد 16327 در این متغیر ذخیره شود. برای رفع این مشکل می توانید از شمارنده ها استفاده کنید.
استفاده از شمارنده ها:
با استفاده از شمارنده ها نوع های داده ای جدیدی بر اساس نوع های داده ای موجود از قبیل int،long،short و یا byte بسازید.متغیر های که از این نوع داده ای جدید ایجاد می شوند، فقط می تواندد مقداری را داشته باشند که شما مشخص می کنید.به این ترتیب می توانید در برنامه از وارد شدن اعداد غیر منطقی در متغیر ها جلو گیری کنید.همچنین استفاده از شمارنده ها در کد باعث افزایش خوانوایی وضوح می شود.در بخش امتحان کنید بعدی، مشاهده خواهید کرد که چگونهمی توان برنامه ای ساخت که براساس ساعت، یکی از اعمال قابل اجرا در یک روز انتخاب کند.
امتحان کنید:استفاده از شمارنده ها
-
یک پروژه جدید به نام Enum Demo ایجاد کنید.
-
درقسمت طراحی فرم روی فرم دوبار کلیک کنید تا قسمت ویرایشگر کد باز بشود.سپس کد مشخص شده در زیر را در بالای پنجره، بعد از نام کلاس ...............
امیدوارم از آموزش خوشتون اومده باشه(نظر در مورد نحوه آموزش یادتون نره)
موضوعات مرتبط: فصل چهارم _ بخش دوم _ شمارنده ها ، ،
برچسبها:
صفحه قبل 1 صفحه بعد
قالب (Theme)
سبکهای نمایش (styles)
فهرستهای سفارشی (Customized Lists)
فهرستها (Lists)
دکمهها
صفحهبندی (layout)
واحدهای اندازهگیری
اشکال زدایی (debug) برنامه
درک امنیت و اجازه ها (permission)
ساختن و استفاده از منابع (Resources)
استفاده از مفاهیم ضمنی (implicit intents)
استفاده از مفاهیم آشکار (explicit intents)
ساختن و مدیریت فعالیت ها Activities یک برگرفته شده از AndroidCode.ir
کار کردن با AndroidManifest.xml
ایجاد پروژه و درک ساختار آن
نمای کلی از توسعه اندروید
آماده کردن دستگاه اندروید (گوشی) برای توسعه
مراحل نصب «ابزار توسعه اندروید» ADT در ایکلیپس
مراحل نصب ایکلیپس (Eclipse) روی ویندوز
مراحل نصب ایکلیپس (Eclipse) روی مک
سبکهای نمایش (styles)
فهرستهای سفارشی (Customized Lists)
فهرستها (Lists)
دکمهها
صفحهبندی (layout)
واحدهای اندازهگیری
اشکال زدایی (debug) برنامه
درک امنیت و اجازه ها (permission)
ساختن و استفاده از منابع (Resources)
استفاده از مفاهیم ضمنی (implicit intents)
استفاده از مفاهیم آشکار (explicit intents)
ساختن و مدیریت فعالیت ها Activities یک برگرفته شده از AndroidCode.ir
کار کردن با AndroidManifest.xml
ایجاد پروژه و درک ساختار آن
نمای کلی از توسعه اندروید
آماده کردن دستگاه اندروید (گوشی) برای توسعه
مراحل نصب «ابزار توسعه اندروید» ADT در ایکلیپس
مراحل نصب ایکلیپس (Eclipse) روی ویندوز
مراحل نصب ایکلیپس (Eclipse) روی مک
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید